TERAPIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

CZYM JEST INTEGRACJA SENSORYCZNA ?

Świat, który nas otacza odbieramy poprzez wysyłane przez niego bodźce za pomocą naszych ZMYSŁÓW. Dzieje się to wszystko za pośrednictwem UKŁADU NERWOWEGO. Integracja sensoryczna to zdolność do odczuwania, rozumienia i organizowania informacji dostarczanych przez zmysły z otoczenia oraz z własnego organizmu.

O zaburzeniach przetwarzania sensorycznego mówimy zaś wtedy gdy sygnały pochodzące ze zmysłów nie są przetwarzane na właściwe reakcje organizmu. Te nietypowe reakcje na informacje pochodzące ze zmysłów mogą ujawniać się w postaci zachowania, emocji, problemów z koncentracją czy też trudności z organizacją czy planowaniem motorycznym.

CZYM JEST INTEGRACJA SENSORYCZNA ?

Naukowo tłumacząc celem terapii jest poprawa połączeń synaptycznych centralnego układu nerwowego dziecka czyli poprawa jakości przesyłania i organizacji informacji odbieranych przez jego zmysły. Poprzez dostarczenie przez terapeutę kontrolowanej ilości bodźców sensorycznych, wywołujemy poprawę integracji bodźców docierających do dziecka z otoczenia, jak i jego ciała. A jak to wygląda w praktyce ? BAWIMY SIĘ ! Na spotkaniach doświadczamy, korzystamy z różnego rodzaju sprzętu podwieszanego, gimnastycznego, pokonujemy tory przeszkód.Podczas spotkań terapeutycznych wykorzystujemy różnego rodzaju metody wspomagające aby jak najefektywniej wspierać rozwój dziecka min.

  • Sesnomotoryczna Terapia Widzenia
  • Integracja bilateralna
  • Neurosenomotoryczna terapia taktylna S. Masgutowej
  • Neurorehabilitacja twarzoczaszki AWI z wykorzystaniem aplikatorów Lyapko
  • Masaż Shantala
  • Terapia ręki
  • Sensoplastyka
  • Smyko-multisensoryka

.

.

JAK WYGLĄDA DIAGNOZA ?

Diagnoza otwiera furtkę do rozpoczęcia efektywnej terapii integracji sensorycznej i jest jej podstawą.

 

Na diagnozę składają się 4 spotkania:

1 spotkanie- wywiad z rodzicem, umawiamy się na wizytę bez dziecka aby móc omówić trudności czy niepokojące państwa aspekty. 

2 i 3 spotkanie- spotkanie bezpośrednio z dzieckiem, bawimy się wykonujemy próby diagnostyczne, obserwujemy swobodną aktywność dziecka

4 spotkanie- spotkanie z rodzicem, omówienie pisemnej diagnozy i planu terapeutycznego